17 Aralık 2009 Perşembe

Ortaköy Eğitim

Ortaköy’de eğitim ve öğretimdeki gelişme Cumhuriyet döneminde sağlanmıştır. İlçe merkezinde ilkokul 1930 yılında eğitim öğretime başlamış, köylerinde ise Sarıkaraman Kasabasında 1936 yılında eğitim vermeye başlamıştır. İlçe merkezinde orta dereceli eğitim öğretim kurumu 1962–1963 eğitim öğretim yılında açılmıştır. İlçemiz Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 6 merkezde toplam 36 ilköğretim okulu, 1 Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü, 1 Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi, 1 imam hatip lisesi, 1 Genel Lise, 1 Anadolu Lisesi ve 1 Sağlık Meslek Lisesi hizmet vermektedir. 36 İlköğretim Okulunda 5280 öğrenci, 7 Genel ve Mesleki ve Teknik Lisede 2027 öğrenci eğitim öğretimini sürdürmektedir. İlçe genelinde toplam 7307 öğrenci eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Okullarımızda 374 öğretmen görev yapmaktadır. Okuma-yazma oranı % 85 olup, son yıllarda İlçemizde yüksek öğrenim için giden gençlerimizin sayısı devamlı artmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder